Każdy, kto zajmuje się sprzedażą laptopów, musi zadbać o to, by w jego ofercie znalazł się jak największy wybór produktów. To zawsze zapewnia większe zainteresowanie. Bo kupujący lubią mieć wybór, nawet jeśli szukają laptopa w określonych granicach cenowych, to chcą mieć przynajmniej kilka modeli i spośród nich dokonać wyboru. W przypadku sklepów stacjonarnych ten wybór zawsze jest ograniczony. Nawet jeśli sklep sprzedaje tylko laptopy, to nie może on obie pozwolić na to, by prezentować nieograniczone ilości urządzeń. Dlatego w takim sklepie pojawi się Lenovo IdeaPad 520 i laptopy, które kosztują więcej od niego. Najczęściej w sklepach tradycyjnych znajduje się jeden lub dwa modele z danej kategorii cenowej i to wszystko.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w sklepach online. Tu takich ograniczeń nie ma, wybór jest zdecydowanie szerszy. Jeden sklep może mieć w swojej ofercie tanie laptopy jednego producenta i droższe laptopy Acer Aspire 5. Wynika to tego, że prowadzenie sklepu online nie wiąże się z ograniczeniami lokalowymi. Sklepy w sieci dysponują obszernymi magazynami, gdzie są w stanie zmieścić większe ilości produktów. Właścicieli sklepów online stać na solidne magazyny, bo nie ponoszą oni kosztów utrzymania sklepu, a te nie są niskie. Jeśli tylko sprzedający ma duży magazyn i dobrze zbudowaną stronę dla swojego sklepu, to może spodziewać się tego, że jego oferta będzie cieszyła się zainteresowaniem. W podobny sposób funkcjonują wszystkie sklepy w sieci. I dlatego ich powodzenie jest dzisiaj znaczące.