Polecanie laptopów jest zadaniem sprzedawców. To oni muszą wiedzieć o laptopach tyle, by skutecznie przekonywać klientów o tym, że wybranie konkretnego modelu urządzenia będzie dla nich najlepszą decyzją. Wielu sprzedawców jest w takich działaniach bardzo skuteczna. Nie jest to jednak efekt przypadku. Tacy sprzedawcy doskonale wiedza, co robić, kiedy przychodzi do nich klient i pyta na przykład o laptop Toshiba Portage Z30. Sprzedawca, który zna się na rzeczy, nie tylko będzie umiał wymienić zalety takiego urządzenia na podstawie jego parametrów technicznych. Dobry sprzedawca będzie też wiedział, dla jakiego użytkownika taki laptop będzie idealny.

O tym, jak skutecznie poleca się i jak sprzedaje się laptopy, decyduje nie tylko wiedza sprzedawcy w tym zakresie, ale i jego charakter i umiejętności negocjacyjne i sprzedażowe. Jeśli te sprzedawca ma, to dużo łatwiej jest mu sprzedawać i polecać urządzenia, o które pytają klienci. Skuteczność sprzedawców zależy od tego, ile zaangażowania wkładają oni w swoją pracę. Jeśli zależy im na byciu dobrym, to nie tylko dowiadują się więcej na temat laptopów i ich budowy. Doskonale wiedzą też, dla jakich klientów dobry będzie laptop HP EliteBook Folio, a komu polecić urządzenie tańsze. Bo nawet jeśli sprzedawcy zależy na tym, by sprzedawać jak najwięcej, to w każdym przypadku muszą oni też brać pod uwagę potrzeby klienta. I nie polecać mu urządzenia za kilka tysięcy, jeśli wiadomo, że i te najtańsze spełnią jego oczekiwania. W każdym wypadku sprzedawca musi też liczyć się z możliwościami finansowymi kupującego.